Yleisimmät kysymykset koronavirukseen liittyen

Tässä lista useimmin kysytyistä kysymyksistä. Päivitämme sivun sisältöä säännöllisesti. Noudatamme viranomaisten ohjeita ja siksi osassa hotelliemme palveluista saattaa olla rajoituksia. Olethan yhteydessä suoraan hotelliin saadaksesi lisätietoa.



Yleisimmin kysytyt kysymykset

Pikalinkit kysymyksiin:

Varaukset, hinnat ja muutokset

Voinko muuttaa ennakkoon maksettua varausta?

Voit muuttaa majoituksesi ajankohtaa maksutta jos ennakkoon maksettu varaus (SAVE-ehdoilla) on tehty viimeistään 27.3.2020 ja majoitus on ennen 31.5.2020, jolloin voit siirtää majoituksesi ajankohtaa maksutta ennen saapumispäivää aina 30.4.2021 asti. Muissa hintatyypeissä ja muina ajankohtina normaalit varausehdot pätevät. Muutoksen johdosta mahdollisesti noussut huonehinta maksettava sisäänkirjautumisen yhteydessä. Muutoksia, jotka johtavat halvempaan huonehintaan kuin etukäteen maksettu summa, ei hyvitetä.

Voit tehdä muutoksen ottamalla yhteyttä varauspalveluumme tai suoraan hotelliin.

Ota huomioon: Jos olet varannut majoituksesi muualta kuin Scandicin nettisivulta, mobiiliapplikaatiosta, hotellista tai asiakaspalvelusta tulee sinun olla yhteydessä kyseiseen tahoon.

Voinko muuttaa tai perua ryhmävaraukseni?

Voit muuttaa majoituksesi ajankohtaa maksutta jos ryhmävaraus on tehty viimeistään 27.3.2020 ja majoitus on ennen 31.5.2020, jolloin voit siirtää majoituksesi ajankohtaa maksutta aina 30.4.2021 asti. Muina ajankohtina normaalit varausehdot pätevät.

Konsertti / tapahtuma / kongressi on peruttu koronaviruksen takia, voinko perua tai muuttaa huonevaraukseni?

Voit muuttaa majoituksesi ajankohtaa maksutta jos ennakkoon maksettu varaus (SAVE-ehdoilla) on tehty viimeistään 27.3.2020 ja majoitus on ennen 31.5.2020, jolloin voit siirtää majoituksesi ajankohtaa maksutta ennen saapumispäivää aina 30.4.2021 asti. Muissa hintatyypeissä ja muina ajankohtina normaalit varausehdot pätevät. Muutoksen johdosta mahdollisesti noussut huonehinta maksettava sisäänkirjautumisen yhteydessä. Muutoksia, jotka johtavat halvempaan huonehintaan, kuin etukäteen maksettu summa, ei hyvitetä.

Voit tehdä muutoksen ottamalla yhteyttä varauspalveluumme tai suoraan hotelliin.

Ota huomioon: Jos olet varannut majoituksesi muualta kuin Scandicin nettisivulta, mobiiliapplikaatiosta, hotellista tai asiakaspalvelusta tulee sinun olla yhteydessä kyseiseen tahoon.

Voinko pidentää lahjakorttini voimassaoloaikaa? 

Mikäli lahjakorttisi voimassaoloaika umpeutuu tai on umpeutunut ajalla 15.3.-31.5. niin jatkamme lahjakortin voimassaoloaikaa 30.4.2021 asti. Voit tehdä varauksen nettisivuillamme lahjakortissa olevien ohjeiden mukaan. Lisätiedot tarvittaessa suoraan valitsemastasi hotellista.

Turvallisuus hotelleissa

Onko Scandic tehnyt muutoksia siivouksen suhteen?

Siivous- ja hygieniatoimia on lisätty hotelleissamme.

Olen huolissani tilanteesta ja haluan perua huonevaraukseni. Onko se mahdollista?

On täysin ymmärrettävää, että tilanne herättää huolta. Meille tärkeintä on vieraidemme ja tiimiläistemme hyvinvointi, terveys sekä turvallisuus.

Voit muuttaa majoituksesi ajankohtaa maksutta jos ennakkoon maksettu varaus (SAVE-ehdoilla) on tehty viimeistään 27.3.2020 ja majoitus on ennen 31.5.2020, jolloin voit siirtää majoituksesi ajankohtaa maksutta ennen saapumispäivää aina 30.4.2021 asti. Muissa hintatyypeissä ja muina ajankohtina normaalit varausehdot pätevät. Muutoksen johdosta mahdollisesti noussut huonehinta maksettava sisäänkirjautumisen yhteydessä. Muutoksia, jotka johtavat halvempaan huonehintaan, kuin etukäteen maksettu summa, ei hyvitetä.

Voit tehdä muutoksen ottamalla yhteyttä varauspalveluumme tai suoraan hotelliin.

Ota huomioon: Jos olet varannut majoituksesi muualta kuin Scandicin nettisivulta, mobiiliapplikaatiosta, hotellista tai asiakaspalvelusta tulee sinun olla yhteydessä kyseiseen tahoon.

Kirjauduttuani hotelliin käy ilmi, että toinen asiakas on sairastunut koronavirukseen. Kuinka toimin tilanteessa?

Tiimiläisemme on koulutettu erilaisiin hotelleissa tapahtuviin tilanteisiin, ja he ovat hotellissa auttaakseen sinua.

Miten aamiainen ja ruokailu hoidetaan hotelleissa viranomaisten rajoitukset huomioiden? 

Seuraamme jatkuvasti eri maiden paikallisten viranomaisten rajoituksia ja suosituksia. Tästä syystä hotelliemme tarjoamat palvelut saattavat vaihdella. Hotellin ravintolan ollessa suljettu, on aamiaisbuffetin sijasta tarjolla yksittäispakattu take away -aamiainen, jonka voi nauttia hotellihuoneessa tai ottaa mukaan. Lisäksi tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden ostaa yksittäispakattuja ruoka- ja juomatuotteita shopistamme vuorokauden ympäri, kuten aina.

Scandicin käytännöt nykyisessä poikkeustilanteessa

Mitä käytäntöjä Scandic noudattaa nykyisessä tilanteessa?

Väliaikaisesti suljetut hotellit

Sulkeeko Scandic hotelleja?

Tämänhetkisestä tilanteesta johtuen olemme päättäneet sulkea väliaikaisesti joitakin hotellejamme. Tulemme olemaan yhteydessä kaikkiin asiakkaisiimme, joilla on varaus hotelliimme tilapäisen sulun ajalle, ja tarjoamme majoitusta läheisessä Scandic-hotellissa tai muuta vaihtoehtoa. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa ja toivomme ymmärrystä tässä poikkeuksellisessa tilanteessa.

Mistä tiedän suljetaanko hotelli, johon olen tehnyt varauksen?

Tulemme olemaan yhteydessä kaikkiin asiakkaisiimme, joilla on varaus hotelliimme tilapäisen sulun ajalle, ja tarjoamme majoitusta läheisessä Scandic-hotellissa tai muuta vaihtoehtoa. Teemme kaikkemme järjestääksemme sinulle hyvän vaihtoehtoisen majoituksen. Voit tarkistaa hotellin sivulta, onko hotellisi väliaikaisesti suljettu. 

Mitä teette ylijääneelle ruoalle, kun hotelli suljetaan väliaikaisesti?

Koska vastuullisuus on aina ollut meille tärkeää, haluamme myös nyt poikkeuksellisten haasteiden keskellä tarjota paikallista apua. Sulkevat Scandic-hotellimme ovat lahjoittaneet mm. jäljelle jääneitä ruoka-aineita paikallisten hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta apua tarvitseville. Esimerkiksi Turussa lahjoitimme ruokatarvikkeita Operaatio Ruokakassi Ry:n kautta hyväntekeväisyyteen, Helsingissä Pelastuslaitokselle, Helsingin kaupungin ja seurakunnan ruoka-apuun, Hurstin Apuun ja Haagan Pelastusasemalle, Tampereella Tampereen seurakunnan kautta vähävaraisille perheille sekä Ruokapankin kautta Tampereen seurakuntayhdistykselle, Rovaniemellä Lapin ensi- ja turvakodille sekä SPR:n koordinoimalle Apua vähävaraisille perheille Facebook-ryhmälle ja Ikaalisissa aamiaistuotteita Pelastuslaitokselle.

Scandic Friends -jäsenyys

Miksi Scandic on poistanut ravintolakupongin?

Tavoitteemme on jatkuvasti kehittää ja parantaa jäsenyyden etuja jäsenillemme. Tämänhetkisestä poikkeustilanteesta johtuen olemme päättäneet luopua ravintolakupongista, mutta olemme vastaavasti parantaneet jäsenetuja muilta osin, jolloin kokonaisuudessaan jäsenedut ovat parantuneet entisestään.

Kuinka pisteitä voi hyödyntää palkintoöiden lisäksi?

Tällä hetkellä pisteitä voi hyödyntää ainoastaan palkintoöihin. Kehitämme kuitenkin ohjelmaamme koko ajan ja toivomme pian voivamme kertoa teille uusista tavoista hyödyntää pisteitä.