Kehittymismahdollisuuksien District Revenue Manager
Jeanette Sandberg, District Revenue Manager, pääkonttori, Ruotsi.
Jeanette Sandberg suoritti taloustieteiden tutkintonsa Kalmarin korkeakoulussa ja aloitti työskentelyn Scandicissa osa-aikaisena huonesiivoojana opiskelujensa aikana. Sen jälkeen hän on työskennellyt controllerina, hotellipäällikkönä ja hotellinjohtajana. Tällä hetkellä hän työskentelee District Revenue Managerina Tukholman pääkonttorissa.
Miten tulit töihin Scandicille?
– Olin vailla osa-aikatyötä opiskellessani ja hain hotellisiivoojan paikkaa Scandic Norrköping Citystä. Muistan menneeni viemään hakemusta henkilökohtaisesti. Sain myös puhua siivoustyönjohtajan kanssa, joka henkilökuntaa palkkasi. Niin kaikki alkoi.
Mitä District Revenue Manager tekee?
– Työni on varmistaa, että myymme jokaisen huoneen oikeaan hintaan joka päivä. Asetamme majoitusbudjetin kaikille hotelleillemme ja varmistamme, että saavutamme asettamamme tavoitteet. Teemme yhteistyötä myyntihenkilöstömme kanssa varmistaaksemme, että houkuttelemme oikeantyyppisiä asiakkaita oikeanlaisiin hotelleihin. Tavoite on, että Scandic pysyy markkinajohtajana ja saavuttaa lisää markkinaosuuksia. Työhöni kuuluu myös päivittäinen tiimini kehittäminen ja kouluttaminen.
Mitä ”hyvä palvelu” merkitsee sinulle?
– Se tarkoittaa sitä, että kaikki tuntuu mukavalta ja että henkilökunta on aina yhtä askelta edellä niin, ettei asiakkaan tarvitse pyytää mitään.
Mikä on parasta työssäsi?
– Pidän siitä, että kalenterini on täynnä ja että minulla on tekeillä monia erilaisia asioita samanaikaisesti. Innostun nähdessäni, että saamme aikaan tuloksia, sekä lyhyt- että pitkäaikaisesti. Nautin saadessani tehdä läheisesti töitä myynti- ja markkinointiosastojemme kanssa ja nähdessäni, että työllämme on merkitystä.
Mitä ominaisuuksia arvostat eniten työntekijöissäsi?
– Rohkeutta. On tärkeää uskaltaa kokeilla uusia toimintatapoja. Jos koko ajan teemme kaiken samalla tavalla kuin aina ennenkin, saamme koko ajan myös samat tulokset. Ja sitähän emme halua. Tarkoitus on ponnistella jatkuvasti ja yrittää parantaa majoituslukujamme ja voittaa kilpailijamme. Kun haetaan tuottoja, on myös tärkeää, että henkilöllä on hyvä bisnesäly ja että hän nauttii kaupankäynnistä sinänsä.
Miten Scandic mielestäsi suoriutuu ammatillisen kehittymisen saralla?
– Scandic tarjoaa erinomaisia mahdollisuuksia. Aloitin siivouksesta, mutta ymmärsin varsin pian, että haluan edetä. Pian jo työskentelinkin baarissa ja sittemmin vastaanotossa. Muistan edelleen erään työpaikkakokouksen, jossa oli läsnä hotellinjohtaja. Ajattelin siellä, että: ”jonain päivänä tuo on minunkin työtäni”. Ja niinhän tässä on käynyt.