Hyvän palvelun General Manager
Lovisa Hegborn, General Manager, Scandic Vulkan.
Kun Lovisa Hegborn oli työskennellyt pari vuotta Hilton-ryhmälle Aasiassa, oli hänen mielestään aika palata kotiin. Ensin hän sai töitä Scandic Oslo Airport -hotellissa vastaanottopäällikkönä ja aloitti työt uuden Scandic Vulkanin hotellinjohtajana tammikuussa 2012.
Miksi suosittelisit Scandicia työnantajana?
– Minulle Scandic on kuin yhtä suurta perhettä. Tunnen oloni täällä kotoisaksi, tervetulleeksi ja turvalliseksi. Aina on joku, jonka puoleen voi kääntyä neuvoa tarvitessaan, ja Scandic panostaa mielellään nuoriin ja antaa meille vastuuta. Organisaation nopea laajentuminen mahdollistaa nopean etenemisen niille, jotka haluavat edetä urallaan.
Mitä tarvitset, että olet onnellinen työpaikalla?
– On tärkeää, että kaikki tuntevat olonsa tervetulleiksi työpaikalla. Minä henkilökohtaisesti tarvitsen haastavia tehtäviä, jotka antavat minulle mahdollisuden kasvaa, ja johtajan, joka kuuntelee tarpeitani ja tietää ne.
Mitä ”hyvä palvelu” merkitsee sinulle?
– Minä rakastan rentoa palvelua. En todellakaan välitä siitä, tarjoillaanko ruoka minulle oikealta puolelta, kunhan tunnen, että palvelu on huomaavaista, positiivista ja tarpeeni huomioivaa. Hyvä palvelu on palvelua, joka on tehokasta, persoonallista ja asianomaisen paikan standardeihin sopivaa.
Miten Scandic mielestäsi suoriutuu ammatillisen kehittymisen saralla?
– Erinomaisesti! Scandicilla on Talent at Scandic -nimellä kutsuttu ohjelma, johon sain mahdollisuuden osallistua vuonna 2011. Kurssit ovat upeita ja ovat auttaneet minua eteenpäin urallani. Kunhan on ennakoiva ja osoittaa halunsa kehittyä, vain taivas on rajana.
Mikä on parasta työssäsi?
– Asiakkaiden ja henkilökunnan välisen vuorovaikutuksen näkeminen. Hotellissa jokainen päivä on erilainen. En koskaan tiedä, mitä päivä tuo tullessaan, kun saavun työpaikalle aamulla. Rakastan sitä, kun näen henkilökunnan tekevän kaikkensa asiakkaiden takia. Se saa minut onnelliseksi!
Mitkä ovat tulevaisuudensuunnitelmasi?
– Tällä hetkellä en voisi kuvitellakaan työskenteleväni muille hotelliketjuille. Scandic on sijoittanut minuun ja auttanut minua kehittymään sekä johtajana että ihmisenä. Arvostan tätä erittäin paljon. Haluaisin jatkaa työtäni hotellinjohtajana muutaman vuoden ja tähtään sitten ylemmäs, lopulta aluepäälliköksi. Sen jälkeen, kuka tietää?