8 ruokailuvinkkiä kokouspäivään

Näillä asiantuntijan vinkeillä jaksat paremmin ja saat pitkästäkin päivästä enemmän irti.

Varaa kokoustila

Virheellinen arvo osallistujamäärässä
Tiedot
Yhteyshenkilö puuttuu
Sähköposti puuttuu Virheellinen sähköpostiosoite
Puhelin puuttuu Virheellinen puhelinnumero
Virheellinen muoto

Väsyttääkö? - Näillä vinkeillä pidät energiatasosi korkealla

Hyvän kokouspäivän eväät syntyvät laadukkaista ja pitkäkestoista energiaa tarjoavista raaka-aineista, jotka pitävät osallistujien verensokerin tasaisena aamusta iltapäivään saakka.

Poimi lääkärin ja biohakkerin ruokailuvinkit kokouspöytään.

1. Vältä väsyttäviä ruokia
Erityisesti nopeat verensokeritason laskut saavat helposti aikaan väsymyksen ja näläntunteen. Karta sokereita sekä nopeita hiilihydraatteja ja suosi esimerkiksi salaattia, avokadoa ja kalaa.

2. Nauti välipala ennen lounaspöytää
Tavallinen toimistotyöntekijä kuluttaa työpäivän aikana noin 2000 kilokaloria. Liian raskas ruokavalio väsyttää ja näkyy nopeasti vyötäröllä. Vältä ylilyönnit lounasbuffetissa nauttimalla pieniä välipaloja, kuten marjoja ja pähkinöitä, päivän mittaan.

3. Hoida näytön rasittamia silmiä
Työskenteletkö näytön edessä? Syö mustikoita! Mustikat sisältävät luteiinia, joka auttaa verkkokalvojen soluja uudistumaan ja on hyväksi myös silmien verisuonille.

4. Virkistä aivoja hyvillä rasvoilla
Ajatustyötä tekevän aivot tarvitsevat jaksaakseen rasvaa. Omaa ajatteluaan voi virkistää tankkaamalla omega 3 -rasvahappoja sisältävää kalanmaksaöljyä tai kalaöljyä.

5. Väsyttääkö? Juo vettä.
Tyypillisimmin väsymyksen tunteen aiheuttavat huonolaatuinen sisäilma ja nestevajaus. Paras lääke uupumukseen on raikas ilma ja lasillinen vettä.

6. Lisää ruokavalioosi aitoa kanelia
Aito kaneli on varsinainen tehomauste. Se sisältää runsaasti kalsiumia, kuituja, rautaa, flavonoideja, mangaania ja antioksidantteja, ja on hyväksi muun muassa aivojen, sydämen, suoliston ja suun terveydelle.

7. Tuunaa kahvistasi virkistävää
Kahvista saa enemmän irti, kun sen nauttii tuoreena ja vastajauhetuista laadukkaista pavuista. Todellinen piristyspommi syntyy, kun kahviin sekoittaa lisäksi kaakaota, kookosöljyä, vihreää teetä tai MCT-öljyä.

8. Nauti kuppi titaanien teetä
Tarvitsetko pitkäkestoista energiaa? Kokeile yerba mate -rouheesta haudutettua matejuomaa, jota kutsutaan myös titaanien teeksi. Mate sisältää monia piristäviä ainesosia, kuten kofeiinia, teobromiinia, teofylliinia ja saponiinia, ja se auttaa pitämään energiatasot ylhäällä usean tunnin ajan.

Järjestä unohtumaton tilaisuus ilman järjestelystressiä

Loistavien kokousten järjestäminen vaatii intohimoisia ja taitavia tekijöitä. Scandicin 500 kokousasiantuntijaa auttavat järjestämään tarpeitasi vastaavan kokouksen aina täydellisestä huoneesta, ruoasta ja luovista välineistä lähtien!