Kysymyksiä ja vastauksia Scandic Friends -jäsenille



Pikalinkit

Pisteet

Mikä on pisteisiin oikeuttava yö?

Pisteisiin oikeuttava yö tarkoittaa, että ansaitset varauksesta pisteitä ja että kyseinen yö lasketaan jäsenyystasosi hyväksi. Suurin osa Scandicin nettisivulla ja hotellissa suoraan tehdyistä varauksista sekä varaus- ja asiakaspalvelumme tai yritysten itsevaraustyökaluilla tehdyistä varauksista ovat pisteisiin oikeuttavia.

On olemassa muutamia poikkeuksia koskien veloituksettomia yöpymisiä, majoituslahjakortilla maksettuja yöpymisiä, palkintoöitä* tai muita sopimushintoja. Kolmannen osapuolen nettisivujen (esim. Booking.com, Hotels.com, Expedia, jne) kautta tehdyt varaukset, ryhmävaraukset tai matkanjärjestäjien varaamat yöt eivät kuulu pisteisiin oikeuttaviin öihin.

*Palkintoyö ei ole pisteisiin oikeuttava, mutta lasketaan jäsenyystasosi hyväksi. Huonelaskullasi olevat ostot shopista ja ravintolasta kerryttävät pisteitä. Varaamalla palkintoyön netissä, saat bonuspisteitä.

Mikä ero on pisteillä ja bonuspisteillä?

Pisteet vievät sinut seuraavalle tasolle, ja voit myös käyttää niitä. Bonuspisteitä voit vain käyttää, mutta ne eivät vaikuta jäsentasoosi.

Minulta puuttuu pisteitä. Mitä minun tulisi tehdä?

Jos sinulta puuttuu pisteitä, otathan yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaa kuitenkin, että pisteiden näkymiseen tililläsi voi mennä jopa 10 päivää.

Miten ansaitsen pisteitä?

On olemassa kahdenlaisia pisteitä: pisteitä ja bonuspisteitä. Voit ansaita pisteitä monella eri tavalla, kuten varaamalla pisteisiin oikeuttavan yön, tekemällä huonevarauksen nettisivuillamme tai syömällä ravintolassamme pisteisiin oikeuttavan yöpymisen aikana (muista siirtää ravintolalasku huonelaskullesi). Pisteitä annetaan vain yhdelle Scandic Friends -jäsenelle huonetta kohden ja yhdestä huoneesta pisteisiin oikeuttavaa yöpymistä kohden.

Kuinka voin käyttää ansaitsemiani pisteitä?

Mihin voin käyttää pisteitäni palkintoöiden lisäksi?

Voit käyttää pisteitäsi lisäksi maksuvälineenä hotelliemme ravintolassa, baarissa ja shopissa majoituksen yhteydessä sekä ostamalla tuotteita Scandic Frieds Shop -verkkokaupassa.

Mistä näen pistesaldoni?

Omilta sivuiltasi näet, kuinka paljon pisteitä olet ansainnut. Omilta sivuiltasi näet myös jäsentasosi, kuinka monta pistettä/yötä tarvitset seuraavalle tasolle siirtymiseen sekä tulevat hotelliyöpymiset.

Miten pitkään pisteeni ovat voimassa ennen kuin ne vanhenevat?

Seuraavalle jäsentasolle siirtymiseen tarvittavat pisteet ovat voimassa 12 kuukautta, jonka jälkeen ne lisätään jäsenen käytettävien pisteiden tilille. Nämä käytettävät pisteet ovat voimassa vielä 24 kuukautta. Pisteet ja bonuspisteet ovat voimassa 36 kuukautta niiden ansaitsemiskuukaudesta alkaen. Pisteitä voi käyttää 36 kuukautta ennen niiden vanhenemista. Ennen 23.1.2018 ansaitut pisteet ovat voimassa 36 kuukautta, 31.12. lähtien siitä vuodesta jolloin olet ne ansainnut. Näet Omilta sivuiltasi, milloin pisteesi vanhenevat.

Olen yöpynyt hotellissanne, mutta en näe ansaitsemiani pisteitä. Mistä tämä johtuu?

Voi kestää 10 päivää ennen kuin pisteet näkyvät Omilla sivuillasi. Jos et näe pisteitäsi vielä 10 päivän kuluttua, voit itse rekisteröidä puuttuvat pisteesi.

Jäsenedut

Miten palkintoyöt toimivat?

Palkintoyö on hotelliyöpyminen, jonka voit varata jäsenenä ansaitsemillasi pisteillä. Voit varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen. Uusi etu on se, että hyödyt laajemmasta varausmahdollisuudesta korkeammalle jäsentasolle siirtyessäsi ja että voit varata palkintoyön osamaksulla käyttäen sekä pisteitä että rahaa. Palkintoyön voit varata vain standard-huoneeseen. Palkintoyö ei ole pisteisiin oikeuttava, mutta se lasketaan jäsentasosi hyväksi ja huonelaskullasi olevat ostot shopista ja ravintolasta kerryttävät pisteitä. Varaamalla palkintoyön netissä, saat bonuspisteitä.

Anna palkintoyö lahjaksi
Voit antaa palkintoyön myös lahjaksi. Varaa palkintoyö jäsenpalvelustamme, toiselle annettavaa palkintoyötä ei voi varata netissä, sovelluksellamme tai hotellista.

Jäsenpalvelu 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm)

Miten tilaan palkintoyölahjakortin?

Valitettavasti et voi enää tilata palkintoyölahjakortteja. Muistathan, että voit kuitenkin varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen.

Miten ansaitsen pisteitä Scandic Friends -yhteistyökumppaneiden parissa?

Oma jäsenyys

Millä jäsentasolla olen?

Näet jäsentasosi kirjautumalla sisään Omille sivuillesi.

Miten pitkään pysyn nykyisellä tasollani?

Pysyt jäsentasollasi 1 vuoden siitä päivästä alkaen, jolloin olet tasolle siirtynyt. Digitaalisesta jäsenkortistasi näet vanhenemispäivän. Löydät kortin Omilta sivuiltasi tai Scandic Friends -sähköpostiviestistä linkkinä.

Milloin saavutan seuraavan tason?

Näet, kuinka monta pistettä tai yötä sinulta puuttuu seuraavasta tasosta kirjautumalla sisään Omille sivuillesi.

Onko mahdollista siirtyä tasolla alaspäin?

Kyllä. Jos et ole yöpynyt tasosi säilyttämiseksi tarvittavaa määrää öitä/pisteitä, siirryt yhden tason alaspäin. Tämä ei koske Level 1 -tasoa. Muistathan, että voit siirtyä kerrallaan vain yhden tason alaspäin 12 kuukauden aikana.

Olen hukannut jäsenkorttini. Miten saan uuden?

Kortti on digitaalinen, ja voit ladata sen helposti puhelimeesi. Löydät sen Omilta sivuiltasi tai voit ladata sen älypuhelimeesi Scandic Friends -sähköpostiviestin sisältämästä linkistä. Voit myös halutessasi tilata perinteisen kortin.

Olen unohtanut salasanani. Miten kirjaudun?

En saa sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mistä tämä johtuu?

Ota yhteyttä jäsenpalveluumme sähköpostitse memberfi@scandichotels.com tai puh. 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm), niin autamme sinua.

En halua saada sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mitä minun tulisi tehdä?

Voit aina perua markkinointiviestinnän tilauksesi. Klikkaa vain ”Peruuta uutiskirje ja tarjoukset” saamastasi sähköpostiviestistämme. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaathan, että jos perut markkinointiviestinnän, et saa tietoa jäsenyydestäsi, pistesaldostasi, kampanjoistamme tai tarjouksistamme. Saat kuitenkin edelleen tietoa varaukseesi liittyen.

Miten voin ottaa yhteyttä Scandic Friendsiin?

Saat eniten tietoa Scandic Friends -ohjelmasta nettisivultamme. Esimerkiksi kuinka tilata uusi kortti, asettaa uusi salasana, rekisteröidä puuttuvia pisteitä, varata palkintoöitä ja paljon muuta. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, voit aina ottaa meihin yhteyttä. Ota yhteyttä sähköpostitse memberfi@scandichotels.com tai puh. 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm).

En muista jäsennumeroani.

Löydät jäsennumerosi digitaalisesta jäsenkortistasi sekä saamastasi Scandic Friends -sähköpostiviestistä. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme.

Miten ilmoitan nimenmuutoksesta?

Esitä hotellin vastaanotossa virallinen todistus nimenmuutoksesta sekä voimassaoleva henkilötodistus tai vaihtoehtoisesti sekä vanha että uusi henkilötodistus. Vastaanottovirkailija välittää pyyntösi nimenmuutoksesta jäsenpalveluumme.

Scandic Friends Shop

Scandic Friends Shop -verkkokaupassa on lisätietoa miten voit käyttää pisteitä ja ostaa tuotteita, palauttaa ostamiasia tuotteita sekä verkkokaupan asiakaspalvelun yhteystiedot.

Maksa pisteillä ravintolassa, baarissa ja Shopissa

Nyt voit käyttää ansaitsemiasi pisteitä maksuvälineenä ravintolassa, baarissa ja shopissa majoituksen yhteydessä. Pisteillä maksaminen on helppoa; lisää vain ostokset huonelaskullesi ja maksa ne haluamallasi pistemäärällä uloskirjautumisen yhteydessä. Voit myös maksaa osan pisteillä ja loput rahalla.

Minkä arvoisia pisteet ovat? 

Valuutta Pisteet

Esimerkki
10 000 pistettä

EUR 1 630 pistettä EUR 15
SEK 1 60 pistettä SEK 167
NOK 1 60 pistettä NOK 167
DKK 1 84 pistettä DKK 119
PLN 1 144 pistettä PLN 69

Esimerkki: 20 EUR, 20x630=12 600 pistettä

Mitä kaikkea voin maksaa pisteillä hotellissa? 

Voit maksaa pisteilläsi lähes kaiken hotellimme ravintolassa, baarissa ja shopissa pois lukien väkevät alkoholijuomat, joita ei voi ostaa pistellä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa paikallisen lainsäädännön mukaisesti.

Ansaitsenko pisteitä tuotteista, jotka maksan pisteillä?

Ei, pisteillä maksetuista ostoista ei voi ansaita pisteitä. Jos maksat osan ostoksistasi rahalla, ansaitset siitä osasta pisteitä.

Miksi pisteillä maksaessani kuitin ALV-erittely on virheellinen?

Tällä hetkellä yhdessä järjestelmistämme on ongelma, jonka takia kuitissa pisteillä maksetun osuuden ALV-erittely näyttää virheellisen ALV-määrän. Loppusumman kokonais ALV-määrä on kuitenkin oikein. Jos haluat rahalla maksetun osuuden oikealla ALV-erittelyllä erilliselle kuitille, se onnistuu vastaanotossa uloskirjautumisen yhteydessä.