Kysymyksiä ja vastauksia Scandic Friends -jäsenille



Pikalinkit

Scandic Friends -ravintolakuponki takaisin

Miksi Scandic Friends -ravintolakuponki palaa takaisin jäsenetuihin?

Maaliskuussa 2020 koronapandemian johdosta jouduimme sulkemaan ravintoloitamme sekä poistamaan ravintolakupongin jäseneduista ja vastaavasti kasvatimme pisteiden kertymistä ostoista. Tärkeiltä kanta-asiakkailtamme saatujen arvokkaiden palautteiden johdosta halusimme nyt tuoda ravintolakupongin takaisin.

Saanko ravintolakupongin vieraillessani missä tahansa Scandic -hotellissa?

Toimme ravintolakupongin takaisin Suomen Scandic-hotelleihin jo lokakuussa 2020, mutta 14.1.2021 alkaen ravintolakuponki on käytössä kaikissa Scandic-hotellissa, myös Suomen ulkopuolella.

Kuka on oikeutettu saamaan ravintolakupongin?

Kaikki jäsenet Level 2 -jäsentasolla ja siitä ylöspäin saavat yhden ravintolakupongin per pisteisiin oikeuttava yö kaikissa Scandic-hotelleissa 14.1. alkaen.

Ovatko ravintolakuponkia koskevat säännöt samat kuin aikaisemmin?

Kyllä, tuomme ravintolakupongin takaisin täysin samanlaisena kuin se oli ennen kuin se poistettiin jäseneduista maaliskuussa 2020.

Aiotteko muuttaa ravintolaostoissa käytettävää pistekerrointa?

Kyllä, meillä on ilo ilmoittaa, että pystyimme alentamaan ravintolassa, baarissa ja shopissa käytettävää pistekerrointa 25 %. Tämä tarkoittaa sitä, että ansaitsemasi pisteet ovat entistäkin arvokkaampia 14.1. alkaen, koska maksaessasi huonelaskullesi lisäämiäsi ostoksia, sinun ei tarvitse käyttää yhtä paljon pisteitä kuin aiemmin. Jos ostat pientä purtavaa ja juomia baarista 20 euron arvosta, saat selville tarvittavan pistemäärän kertomalla laskun arvon 630 pisteellä, eli 20x630=12 600 pistettä.

Voinko käyttää ravintolalaskun maksamiseen ravintolakupongin lisäksi pisteitä?

Kyllä voit. Lisää vain ostoksesi huonelaskullesi ja käytä maksamiseen ravintolakuponkeja sekä pisteitä uloskirjautuessasi.

Missä voin käyttää ravintolakuponkia?

Voit ostaa ravintolakupongilla ruokaa tai virvokkeita hotellin ravintolasta, baarista tai shopista.

Voinko käyttää ravintolakupongin vaikka hotellin ravintola olisikin kiinni?

Voit tottakai. Hotelliemme shopeista löydät helposti aina jotain syötävää tai juotavaa, koska ne ovat auki 24/7.

Mielestäni korkeampi pistekertymä oli parempi, joten voinko ansaita jatkossakin enemmän pisteitä sen sijaan että otan ravintolakupongin?

Olemme seuranneet asiakaspalautteita ja saatujen palautteiden perusteella voimme todeta, että korkeampi pistekertymä on toki ollut pidetty. Tärkeiltä kanta-asiakkailtamme saatujen palautteiden sekä heidän kanssa käytyjen keskustelujen johdosta olemme tuoneet ravintolakupongin takaisin ja palauttaneet pistekertymän normaalille koronapandemiaa edeltävälle tasolle. Tulemme jatkossakin kehittämään kanta-asiakasohjelmaamme entistäkin paremmaksi, jotta jäsenemme voivat hyötyä siitä vieläkin enemmän.

Miksi Scandic ei voi jatkaa korkeampaa pistekertymää sekä tuoda samalla ravintolakupongin takaisin?

Halusimme korkeammalla pistekertymällä korvata jäsenillemme sen, että ravintolakuponki poistettiin jäseneduista. Vaikka haluaisimmekin tarjota molemmat edut, se ei ole mahdollista. Riippumatta siitä, pyrimme jatkuvasti kehittämään kanta-asiakasohjelmaamme parhaalla mahdollisella tavalla sekä tarjoamaan parhaat mahdolliset edut.

Voinko saada taannehtivasti ravintolakupongit niistä majoituksista, joista ne ovat jääneet minulta saamatta?

Scandic-hotelleissa pistekertymä on ollut korkeampi ravintolakupongin poistamisesta lähtien aina 14.1.2021 asti, jolloin pistekertymä palaa taas normaalille koronapandemiaan edeltävälle tasolleen. Vastaavasti siitä lähtien tulet taas saamaan sisäänkirjautuessasi yhden ravintolakupongin jokaista pisteisiin oikeuttavaa yötä kohden.

Voinko saada ravintolakupongin 14.1. edeltäviltä päiviltä mikäli majoitukseni on alkanut ennen sitä ja päättyy sen jälkeen?

Ravintolakupongin voi saada vain 14.1.2021 alkaen ja voit noutaa ravintolakupongit hotellisi vastaanotosta. Suomen Scandic-hotelleissa olet saanut ravintolakupongin pisteisiin oikeuttavista yöpymisistä jo 23.10.2020 lähtien.

Voiko ravintolakuponki poistua jäseneduista uudelleen?

Ravintolakuponki on pidetty ja arvostettu jäsenetu kanta-asiakkaidemme mielestä. Tulemme jatkossakin kuuntelemaan kanta-asiakkaitamme herkällä korvalla, jotta pystymme tulevaisuudessakin tarjoamaan jäsenillemme parhaat mahdolliset edut.

Onko kanta-asiakasohjelmaan tulossa muita uudistuksia?

Pyrimme jatkossakin tarjoamaan parhaan mahdollisen hotellikokemuksen Scandic Friends -jäsenillemme. Juuri tällä hetkellä meillä ei vielä ole jännittävää uutta kerrottavaa, mutta sinun kannattaa ilman muuta seurata nettisivujamme ja uutiskirjeitämme!

Pisteet

Mikä on pisteisiin oikeuttava yö?

Pisteisiin oikeuttava yö tarkoittaa, että ansaitset varauksesta pisteitä ja että kyseinen yö lasketaan jäsenyystasosi hyväksi. Suurin osa Scandicin nettisivulla ja hotellissa suoraan tehdyistä varauksista sekä varaus- ja asiakaspalvelumme tai yritysten itsevaraustyökaluilla tehdyistä varauksista ovat pisteisiin oikeuttavia.

On olemassa muutamia poikkeuksia koskien veloituksettomia yöpymisiä, majoituslahjakortilla maksettuja yöpymisiä, palkintoöitä tai muita sopimushintoja. Kolmannen osapuolen nettisivujen (esim. Booking.com, Hotels.com, Expedia, jne) kautta tehdyt varaukset, ryhmävaraukset tai matkanjärjestäjien varaamat yöt eivät kuulu pisteisiin oikeuttaviin öihin.

Mikä ero on pisteillä ja bonuspisteillä?

Pisteet vievät sinut seuraavalle tasolle, ja voit myös käyttää niitä. Bonuspisteitä voit vain käyttää, mutta ne eivät vaikuta jäsentasoosi.

Minulta puuttuu pisteitä. Mitä minun tulisi tehdä?

Jos sinulta puuttuu pisteitä, otathan yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaa kuitenkin, että pisteiden näkymiseen tililläsi voi mennä jopa 10 päivää.

Miten ansaitsen pisteitä?

On olemassa kahdenlaisia pisteitä: pisteitä ja bonuspisteitä. Voit ansaita pisteitä monella eri tavalla, kuten varaamalla pisteisiin oikeuttavan yön, tekemällä huonevarauksen nettisivuillamme tai syömällä ravintolassamme pisteisiin oikeuttavan yöpymisen aikana (muista siirtää ravintolalasku huonelaskullesi). Pisteitä annetaan vain yhdelle Scandic Friends -jäsenelle huonetta kohden ja yhdestä huoneesta pisteisiin oikeuttavaa yöpymistä kohden.

Kuinka voin käyttäää ansaitsemiani pisteitä?

Mihin voin käyttää pisteitäni palkintoöiden lisäksi?

Voit käyttää pisteitäsi lisäksi maksuvälineenä hotelliemme ravintolassa, baarissa ja shopissa majoituksen yhteydessä, ostamalla tuotteita Scandic Frieds Shop -verkkokaupassa sekä yhteistyökumppaneidemme parissa.

Mistä näen pistesaldoni?

Omilta sivuiltasi näet, kuinka paljon pisteitä olet ansainnut. Omilta sivuiltasi näet myös jäsentasosi, kuinka monta pistettä/yötä tarvitset seuraavalle tasolle siirtymiseen sekä tulevat hotelliyöpymiset.

Miten pitkään pisteeni ovat voimassa ennen kuin ne vanhenevat?

Seuraavalle jäsentasolle siirtymiseen tarvittavat pisteet ovat voimassa 12 kuukautta, jonka jälkeen ne lisätään jäsenen käytettävien pisteiden tilille. Nämä käytettävät pisteet ovat voimassa vielä 24 kuukautta. Pisteet ja bonuspisteet ovat voimassa 36 kuukautta niiden ansaitsemiskuukaudesta alkaen. Pisteitä voi käyttää 36 kuukautta ennen niiden vanhenemista. Ennen 23.1.2018 ansaitut pisteet ovat voimassa 36 kuukautta, 31.12. lähtien siitä vuodesta jolloin olet ne ansainnut. Näet Omilta sivuiltasi, milloin pisteesi vanhenevat.

Olen yöpynyt hotellissanne, mutta en näe ansaitsemiani pisteitä. Mistä tämä johtuu?

Voi kestää 10 päivää ennen kuin pisteet näkyvät Omilla sivuillasi. Jos et näe pisteitäsi vielä 10 päivän kuluttua, voit itse rekisteröidä puuttuvat pisteesi.

Jäsenedut


Ovatko Scandic Friends -jäsenet edelleen tärkeitä näinä poikkeusaikoina?

Jäsenemme ovat meille erityisen tärkeitä ja siksi olemme tehneet ohjelmaan muutoksia, joiden uskomme olevan hyödyllisiä jäsenillemme. Mitä korkeampi jäsentaso, sitä enemmän etua saat.

Miten palkintoyöt toimivat?

Palkintoyö on hotelliyöpyminen, jonka voit varata jäsenenä ansaitsemillasi pisteillä. Voit varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen. Uusi etu on se, että hyödyt laajemmasta varausmahdollisuudesta korkeammalle jäsentasolle siirtyessäsi ja että voit varata palkintoyön osamaksulla käyttäen sekä pisteitä että rahaa. Palkintoyö ei oikeuta pisteisiin, ja voit varata sen vain standard-huoneeseen.

Anna palkintoyö lahjaksi
Voit antaa palkintoyön myös lahjaksi. Varaa palkintoyö jäsenpalvelustamme, toiselle annettavaa palkintoyötä ei voi varata netissä, sovelluksellamme tai hotellista.

Jäsenpalvelu 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm)

Miten tilaan palkintoyölahjakortin?

Valitettavasti et voi enää tilata palkintoyölahjakortteja. Muistathan, että voit kuitenkin varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen.

Miksi Scandic poisti ravintolakupongin ja toi sen sitten takaisin?

Tämänhetkisestä poikkeustilanteesta johtuen päätimme luopua ravintolakupongista ja kehittää jäsenetuja muilta osin, esimerkiksi Level 2 -tasosta lähtien on voinut ansaita majoituksista vähintään 50 % enemmän pisteitä.

Jäseniltämme saatujen arvokkaiden palautteiden johdosta päätimme loppuvuodesta 2020 ottaa ravintolakupongin takaisin jäsenetuihin Level 2 -tasosta lähtien hotelleissamme Suomessa. 14.1.2021 lähtien ravintolakuponki palautetaan jäsenetuihin myös muissa maissa. Vastaavasti pisteiden ansaitseminen palautuu samalle tasolle mitä se oli vuoden 2020 alussa.

Miten ansaitsen pisteitä Scandic Friends -yhteistyökumppaneiden parissa?

Oma jäsenyys

Millä jäsentasolla olen?

Näet jäsentasosi kirjautumalla sisään Omille sivuillesi.

Miten pitkään pysyn nykyisellä tasollani?

Pysyt jäsentasollasi 1 vuoden siitä päivästä alkaen, jolloin olet tasolle siirtynyt. Digitaalisesta jäsenkortistasi näet vanhenemispäivän. Löydät kortin Omilta sivuiltasi tai Scandic Friends -sähköpostiviestistä linkkinä.

Milloin saavutan seuraavan tason?

Näet, kuinka monta pistettä tai yötä sinulta puuttuu seuraavasta tasosta kirjautumalla sisään Omille sivuillesi.

Onko mahdollista siirtyä tasolla alaspäin?

Kyllä. Jos et ole yöpynyt tasosi säilyttämiseksi tarvittavaa määrää öitä/pisteitä, siirryt yhden tason alaspäin. Tämä ei koske Level 1 -tasoa. Muistathan, että voit siirtyä kerrallaan vain yhden tason alaspäin 12 kuukauden aikana.

Olen hukannut jäsenkorttini. Miten saan uuden?

Kortti on digitaalinen, ja voit ladata sen helposti puhelimeesi. Löydät sen Omilta sivuiltasi tai voit ladata sen älypuhelimeesi Scandic Friends -sähköpostiviestin sisältämästä linkistä. Voit myös halutessasi tilata perinteisen kortin.

Olen unohtanut salasanani. Miten kirjaudun?

En saa sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mistä tämä johtuu?

Ota yhteyttä jäsenpalveluumme sähköpostitse memberfi@scandichotels.com tai puh. 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm), niin autamme sinua.

En halua saada sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mitä minun tulisi tehdä?

Voit aina perua markkinointiviestinnän tilauksesi. Klikkaa vain ”Peruuta uutiskirje ja tarjoukset” saamastasi sähköpostiviestistämme. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaathan, että jos perut markkinointiviestinnän, et saa tietoa jäsenyydestäsi, pistesaldostasi, kampanjoistamme tai tarjouksistamme. Saat kuitenkin edelleen tietoa varaukseesi liittyen.

Miten voin ottaa yhteyttä Scandic Friendsiin?

Saat eniten tietoa Scandic Friends -ohjelmasta nettisivultamme. Esimerkiksi kuinka tilata uusi kortti, asettaa uusi salasana, rekisteröidä puuttuvia pisteitä, varata palkintoöitä ja paljon muuta. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, voit aina ottaa meihin yhteyttä. Ota yhteyttä sähköpostitse memberfi@scandichotels.com tai puh. 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm).

En muista jäsennumeroani.

Löydät jäsennumerosi digitaalisesta jäsenkortistasi sekä saamastasi Scandic Friends -sähköpostiviestistä. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme.

Scandic Friends Shop

Scandic Friends Shop -verkkokaupassa on lisätietoa miten voit käyttää pisteitä ja ostaa tuotteita, palauttaa ostamiasia tuotteita sekä verkkokaupan asiakaspalvelun yhteystiedot.

Maksa pisteillä ravintolassa, baarissa ja Shopissa

Nyt voit käyttää ansaitsemiasi pisteitä maksuvälineenä ravintolassa, baarissa ja shopissa majoituksen yhteydessä. Pisteillä maksaminen on helppoa; lisää vain ostokset huonelaskullesi ja maksa ne haluamallasi pistemäärällä uloskirjautumisen yhteydessä. Voit myös maksaa osan pisteillä ja loput rahalla.

Minkä arvoisia pisteet ovat? 

Valuutta Pisteet

Esimerkki
10 000 pistettä

EUR 1 630 pistettä EUR 15
SEK 1 60 pistettä SEK 167
NOK 1 60 pistettä NOK 167
DKK 1 84 pistettä DKK 119
PLN 1 144 pistettä PLN 69

Esimerkki: 20 EUR, 20x630=12 600 pistettä

Mitä kaikkea voin maksaa pisteillä hotellissa? 

Voit maksaa pisteilläsi lähes kaiken hotellimme ravintolassa, baarissa ja shopissa pois lukien väkevät alkoholijuomat, joita ei voi ostaa pistellä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa paikallisen lainsäädännön mukaisesti.

Ansaitsenko pisteitä tuotteista, jotka maksan pisteillä?

Ei, pisteillä maksetuista ostoista ei voi ansaita pisteitä. Jos maksat osan ostoksistasi rahalla, ansaitset siitä osasta pisteitä.

Miksi pisteillä maksaessani kuitin ALV-erittely on virheellinen?

Tällä hetkellä yhdessä järjestelmistämme on ongelma, jonka takia kuitissa pisteillä maksetun osuuden ALV-erittely näyttää virheellisen ALV-määrän. Loppusumman kokonais ALV-määrä on kuitenkin oikein. Jos haluat rahalla maksetun osuuden oikealla ALV-erittelyllä erilliselle kuitille, se onnistuu vastaanotossa uloskirjautumisen yhteydessä.