Scandic Friends – Usein kysyttyä
Pikalinkit
- Jäsenyyteni
- Pisteet
- Friends-edut
- Scandic Friends Shop
- Maksa pisteillä hotellissa
- Uusi Scandic Friends
- Scandic Friends -jäsenehdot
JÄSENYYTENI
Kuinka liityn Scandic Friends -jäseneksi?
Voit liittyä jäseneksi nettisivuillamme. Se ei maksa mitään, ja sinun tulee olla vähintään 18-vuotias.
Mikä on jäsenyysvuosi?
Jäsenyysvuotesi on ajanjakso, jonka perusteella arvioimme Friends-tasosi. Jäsenyysvuosi alkaa siitä kuukaudesta, jolloin liityit jäseneksi, ja kestää 12 kuukautta, päättyen saman kuukauden viimeisenä päivänä. Esimerkiksi: jos liityit jäseneksi 12.5.2024, ensimmäinen jäsenyysvuotesi kestää 12.5.2024 - 31.5.2025, seuraava jäsenyysvuotesi on 1.6.2025 - 31.5.2026, ja niin edelleen.
Kuinka nousen seuraavalle jäsentasolle?
Saavutat seuraavan tason ansaitsemalla pisteitä jäsenyysvuotesi aikana. Päästäksesi Good Friend (Taso 2) -tasolle tarvitset 5 000 pistettä/jäsenyysvuosi, Close Friend (Taso 3) -tasolle 10 000 pistettä/jäsenyysvuosi, Dear Friend (Taso 4) -tasolle 25 000 pistettä/jäsenyysvuosi, Loyal Friend (Taso 5) -tasolle 100 000 pistettä/jäsenyysvuosi, True Friend (Taso 6) -tasolle 250 000 pistettä/jäsenyysvuosi ja Best Friend (Taso 7) -tasolle 400 000 pistettä tai 100 yötä/jäsenyysvuosi. Muista, että voit aina käyttää pisteitäsi ilman, että se vaikuttaa tasoosi.
Kuinka jäsentasoni laskee?
Sinut saatetaan siirtää alemmalle tasolle jäsenvuoden lopuksi, jos et ole saanut kerättyä tarvittavaa määrää pisteitä. Tasoasi lasketaan yhden jäsenvuoden aikana vain yhden tason verran. Muista, että voit aina käyttää pisteitäsi ilman, että se vaikuttaa tasoosi.
Kuinka kauan säilytän tasoni?
Kaikki jäsentason muutokset perustuvat jäsenyysvuoteesi. Jäsenyysvuosi alkaa siitä kuukaudesta, jolloin liityit Scandic Friends -jäseneksi, ja kestää 12 kuukautta. Jos saavutat korkeamman tason, saat sen välittömästi ja säilytät sen nykyisen jäsenyysvuoden sekä seuraavan jäsenyysvuoden ajan.
Mistä tiedän, mikä Friends-taso minulla on ja kuinka saavutan seuraavan tason?
Kirjaudu sisään Omille sivuillesi, josta löydät kaikki tiedot tasostasi ja pisteistäsi.
Kuinka tunnistaudun jäseneksi?
Löydät jäsenyytesi kätevimmin Scandic-sovelluksesta. Voit myös kirjautua sisään Omille sivuillesi netissä ja näyttää profiilisi hotellissa saadaksesi etusi.
Olen unohtanut salasanani. Kuinka kirjaudun sisään?
Valitse “Unohditko salasanasi” tästä.
Miksi en saa sähköposteja Scandic Friendsiltä?
Tarkista yhteystietosi Omilta sivuiltasi. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme, niin autamme sinua: memberfi@scandichotels.com tai 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm).
En halua enää saada sähköposteja Scandic Friendsiltä. Kuinka toimin?
Klikkaa “Peruuta tilaus” -linkkiä seuraavassa sähköpostissa, niin sinut poistetaan postituslistalta.
Kuinka otan yhteyttä Scandic Friends -jäsenpalveluun?
Tavoitat meidät sähköpostitse osoitteesta memberfi@scandichotels.com tai puhelimitse 0200 81800 (0,65 €/min + pvm/mpm).
Kuinka peruutan jäsenyyteni?
Lähetä sähköpostia osoitteeseen memberfi@scandichotels.com ja pyydä kirjallisesti jäsenyytesi peruuttamista.
Pisteet
Mistä voin tarkistaa pistesaldoni?
Voit tarkistaa pistesaldosi, jäsentasosi, etenemisesi kohti seuraavaa tasoa ja tulevat majoitukset Omilta sivuiltasi.
Miten ansaitsen pisteitä?
Voit ansaita pisteitä monin eri tavoin. Kun yövyt meillä, ansaitset pisteitä kaikesta, mitä lisäät huonelaskuun (huonehinta, ruoka ja juoma). Huomioi, että yöpymisen tulee olla pisteisiin oikeuttava. Voit myös ansaita pisteitä hankkimalla Scandic Friends Mastercardin tai ansaita pisteitä kumppaneidemme kautta. Pisteitä on kahta tyyppiä – tasoa nostavia (joita ansaitset kuluttamalla Scandicissa) ja tasoa ei-nostavia (joita ansaitset esimerkiksi Scandic Friends Mastercardin tai kumppaneiden kautta).
Miten voin hyödyntää ansaitsemiani pisteitä?
Voit käyttää ansaitsemiasi pisteitä palkintoöiden, erilaisten palveluiden, ruokailuelämysten ja Scandic Friends Shopin tuotteiden maksamiseen.
Kuinka kauan pisteeni ovat voimassa?
Kaikki pisteet ovat voimassa ja hyödynnettävissä 3 vuoden ajan alkaen siitä kuukaudesta, jolloin ne on ansaittu. Pisteet vanhenevat ansaitsemiskuukauden viimeisenä päivänä. Esimerkiksi 22.6.2023 ansaitut pisteet vanhenevat 30.6.2026. Omilla Sivuilla näet, milloin pisteesi vanhenevat.
Miten ansaitsen tasoa nostavia pisteitä?
Jotta olet oikeutettu pisteiisiin sekä jäsenetuihin, varaamasi huonehinnan on täytettävä pisteisiin oikeuttamisen kriteerit. Suurin osa Scandicin nettisivulla/applikaatiossa ja hotellissa suoraan tehdyistä varauksista sekä varaus- ja asiakaspalvelumme tai yritysten itsevaraustyökaluilla tehdyistä varauksista ovat pisteisiin oikeuttavia. On olemassa muutamia poikkeuksia koskien veloituksettomia yöpymisiä, majoituslahjakortilla maksettuja yöpymisiä, palkintoöitä tai muita sopimushintoja. Kolmannen osapuolen nettisivujen (esim. Hotels.com, Expedia, Booking.com) kautta tehdyt varaukset tai matkanjärjestäjien varaamat yöt eivät ole pisteisiin oikeuttavia öitä. Päästäksesi Best Friend (Taso 7) -tasolle, jonka voit saavuttaa myös pisteisiin oikeuttavilla öillä, pätevät samat säännöt.
Lue säännöt ja ehdot saadaksesi lisätietoja
Miten ansaitsen pisteitä huoneestani ryhmävarauksen yhteydessä?
Jos yö on pisteisiin oikeuttava ja jäsenyytesi on ilmoitettu, ansaitset pisteitä majoituksesta. Huoneen laskuun lisätyistä ylimääräisistä veloituksista ei kuitenkaan ansaita pisteitä. Ryhmävarauksiin voidaan soveltaa erityisehtoja.
Olen yöpynyt hotellissa, mutta en näe ansaitsemiani pisteitä. Mitä teen?
Tarkista ensin, että yöpymisesi oli pisteisiin oikeuttava, täältä näet säännöt ja ehdot. Voi kestää 10 päivää ennen kuin pisteet ilmestyvät Omat sivut -osioon. Jos et näe pisteitäsi vielä 10 päivän kuluttua, voit rekisteröidä puuttuvat pisteesi.
friends-edut
Mitä etuja saan Scandic Friends -jäsenenä?
Ystävänämme saat useita etuja, joita voit hyödyntää majoittuessasi sekä myös silloin kun et yövy vaan vain käyt meillä. Lisäksi jäsenenä ansaitset pisteitä, joita voit käyttää Scandic-palkintoöihin, palveluihin, ruokaelämyksiin ja Scandic Friends -verkkokaupassa.
Saanko alennuksen huonehinnoista ja kuinka se toimii?
Kyllä! Scandic Friends -jäsenenä saat aina parhaat huonehinnat. Näet ne suoraan nettisivuiltamme ja varataksesi kirjaudut jäsenprofiiliisi tai syötät jäsenyysnumerosi varaukseen. Saat jäsenalennuksen kaikista julkisista hinnoistamme (Full flex, Change ja Best price). Jos et ole vielä jäsen, voit liittyä samalla kun varaat hotellihuoneen.
Voinko tehdä varauksen jäsenalennushintaan puhelimitse?
Ystävähintamme ovat saatavilla vain nettisivullamme. Voimme kuitenkin auttaa sinua tekemään varauksen normaalilla Full Flex -hinnalla puhelimitse tai hotellissa.
Voinko tehdä varauksen jäsenalennuksella ja silti ansaita SAS EuroBonus -pisteitä majoitukseni aikana?
Et. Jos valitset käyttää SAS EuroBonus -jäsenyyttäsi majoituksesi aikana, et ole oikeutettu ystävähintoihin etkä muihinkaan jäsenetuihin.
Miten palkintoyöt toimivat?
Palkintoyö on hotellimajoitus, jonka voit varata jäsenenä ansaitsemillasi pisteillä. Voit varata palkintoyön enintään yhden vuoden etukäteen. Mitä korkeammalle tasolle nouset, sitä parempi saatavuus sinulla on palkintoöihin. Voit myös varata palkintoyön käyttämällä sekä pisteitä että rahaa. Et ansaitse pisteitä palkintoöistä, jotka olet maksanut pelkillä pisteillä. Voit kuitenkin ansaita pisteitä majoituksesi aikana. Ansaitset pisteitä esimerkiksi syömällä ravintolassamme ja lisäämällä sen huoneen laskuun.
Miten ansaitsen pisteitä Scandic Friends -yhteistyökumppaneilta?
Löydät kaikki tarvitsemasi tiedot yhteistyökumppanisivultamme.
Missä voin käyttää ravintola-alennustani?
Riippuen jäsentasostasi, voit käyttää 10 % tai 15 % alennuksesi ruokaan ravintolassa ja hotellin shopissa viikonloppuisin ja valittuina loma-aikoina. Alennus koskee kaikkia ruokaostoja ravintolassa, baarissa, shopissa ja kahvilassa (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta).
Miten käytän ravintolakuponkia?
Ravintolakuponkia voi käyttää ruoan, juomien (pois lukien väkevät alkoholijuomat) ja välipalojen ostamiseen hotellissa majoituksesi aikana (joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta). Voit myös valita ansaita lisäpisteitä kupongin sijasta.
Miten valitsen pisteet ravintolakupongin sijaan?
Sisäänkirjautumisen yhteydessä voit valita joko ravintolakupongin tai vaihtaa sen tason nostaviin pisteisiin. Valinta tehdään koko majoituksen ajalle, ja kun se on tehty, sitä ei voi majoituksen aikana muuttaa. Kuponkeja ei voi vaihtaa pisteiksi tai rahaksi uloskirjautumisen yhteydessä.
Scandic Friends Shop
Miten käytän pisteitä Scandic Friends Shopissa?
Käy Scandic Friends Shopissa, niin saat lisätietoja pisteiden käyttämisestä shopissa, palautuskäytännöistä ja shopin asiakaspalvelun yhteydenottotavoista.
Maksa pisteillä hotellissa
Miten maksaminen pisteillä toimii?
Jäsenenä voit majoituksesi aikana maksaa pisteillä ravintolassa, shopissa ja baarissa. Lisää kulut huonelaskulle sen sijaan, että maksaisit ne heti ravintolassa. Voit myös maksaa osan pisteillä ja loppuosan rahalla.
Minkä arvoisia pisteeni ovat?
Voit helposti laskea pisteidesi arvon! 1 EUR on 630 pistettä (1 SEK = 60 pistettä, 1 NOK = 60 pistettä, 1 DKK = 84 pistettä, 1 PLN = 144 pistettä). Esimerkiksi, jos ostat jotain 12 EUR:lla, maksat 7560 pistettä (laskelma 512x630=7560). Huomaa, että nämä esimerkit koskevat hotellissa tehtyjä ostoksia, palkintoöille on eri muuntomalli.
Voiko kaiken maksaa hotelleissa pisteillä?
Voit käyttää pisteitä lähes kaikkiin ostoihin baarissa ja ravintolassa sekä isoon osaan shopin tuotteita. Poikkeuksena on väkevät alkoholijuomat, joita ei voi lain mukaan ostaa pisteillä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.
Ansaitsenko pisteitä ostoksista, jotka maksetaan pisteillä?
Et. Pisteillä maksamasi ostokset eivät kerrytä pisteitä. Voit kuitenkin valita maksaa osan rahalla, jolloin ansaitset pisteitä rahalla maksamastasi osasta.
UUSI SCANDIC FRIENDS
Milloin uusi Scandic Friends lanseerattiin?
Uuden Scandic Friends -ohjelman käynnistyminen elokuussa 2024 on pyrkimyksemme kohti palkitsevampaa ja nautinnollisempaa kokemusta kaikkein tärkeimmille vieraillemme – Scandic Friends -jäsenillemme! Osana tätä uudistusta osiirryimme viidestä tasosta seitsemään. Tämä oli vasta alkua, sillä olemme sitoutuneet kehittämään ohjelmaa tulevien vuosien aikana.
Muuttuiko tasoni uuden ohjelman yhteydessä?
Tasosi on mukautettu vastaamaan viimeisten 12 kuukauden aikana ansaittuja pisteitä. Koska uudessa ohjelmassa tasoja on viiden sijaan seitsemän, myös kriteerit uudelle tasolle nousemiseksi ovat muuttuneet. Ei hätää – tasoasi ei ole laskettu. Ja uuden rakenteen ansiosta matka kohti seuraavaa tasoa käy entistä helpommin. Näet jäsentasosi Omilta sivuiltasi.
Kuinka kauan säilytän jäsentasoni?
Kuten vanhassakin ohjelmassa, sinut arvioidaan jäsenyysvuoden lopussa ja sinut joko nostetaan, lasketaan tai pidetään samalla tasolla tasoa nostavien pisteidesi ja yöpymisesi perusteella.
Mitä tapahtui pisteille, jotka siirrettiin uuteen ohjelmaan?
Säilytät tietysti kaikki aiemmin ansaitsemasi pisteet ja niiden voimassaoloaika pysyy samana. Näet, kuinka monta pistettä sinulla on ja kuinka kauan ne ovat voimassa Omilta sivuiltasi.
Asiakaspalvelu avoinna ma-pe 8.00–17.00
Puhelun hinta (0,65 €/min + pvm/mpm)