Kysymyksiä ja vastauksia Scandic Friends -jäsenille

Pikalinkit

Uusi Scandic Friends

Miksi olette perustaneet uuden jäsenohjelman?

Meillä on yksi Pohjoismaiden ja koko hotellialan suurimmista kanta-asiakasohjelmista, ja jäsenemme ovat meille tärkeitä. Tavoitteemme on täyttää odotuksenne ja toimia edelläkävijänä kanta-asiakasohjelman suhteen. Tästä syystä olemme kuunnelleet mielipiteitänne ja tehneet jäseniämme hyödyttäviä muutoksia.

Miten uudet tavat ansaita ja käyttää pisteitä vaikuttavat minuun?

Ennen ansaitsit saman verran pisteitä huoneen hinnasta riippumatta. Uudessa Scandic Friends -ohjelmassa pisteitä ansaitaan huoneen hinnan ja jäsenyystasosi mukaan. Nyt on myös uusia tapoja ansaita pisteitä, ja kerromme niistä lisää ohjelman alkaessa. Pisteiden ansaitseminen uuden ohjelman mukaisesti alkaa ohjelman käynnistyessä.

Miten pitkään pysyn nykyisellä tasollani?

Pysyt jäsentasollasi 1 vuoden siitä päivästä alkaen, jolloin olet tasolle siirtynyt. Digitaalisesta jäsenkortistasi näet vanhenemispäivän. Löydät kortin Omilta sivuiltasi tai Scandic Friends -sähköpostiviestistä linkkinä.

Onko mahdollista siirtyä tasolla alaspäin?

Kyllä. Jos et ole yöpynyt tasosi säilyttämiseksi tarvittavaa määrää öitä/pisteitä, siirryt yhden tason alaspäin. Tämä ei koske Level 1 -tasoa. Muistathan, että voit siirtyä kerrallaan vain yhden tason alaspäin 12 kuukauden aikana.

En muista jäsennumeroani.

Löydät jäsennumerosi digitaalisesta jäsenkortistasi sekä saamastasi Scandic Friends -sähköpostiviestistä. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme.

Pisteet

Mikä ero on pisteillä ja bonuspisteillä?

Pisteet vievät sinut seuraavalle tasolle, ja voit myös käyttää niitä. Bonuspisteitä voit vain käyttää, eivätkä ne vaikuta jäsentasoosi.

Minulta puuttuu pisteitä. Mitä minun tulisi tehdä?

Jos sinulta puuttuu pisteitä, otathan yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaathan, että pisteiden näkymiseen voi mennä jopa 10 päivää.

Miten ansaitsen pisteitä?

On olemassa kahdenlaisia pisteitä: pisteitä ja bonuspisteitä. Voit ansaita pisteitä monella eri tavalla, kuten varaamalla pisteisiin oikeuttavan yön, tekemällä huonevarauksen nettisivuillamme tai syömällä ravintolastamme yöpymisen aikana (jos maksat huoneen laskulla).

Mikä on pisteisiin oikeuttava yö?

Pisteisiin oikeuttava yö tarkoittaa, että ansaitset varauksesta pisteitä ja että kyseinen yö lasketaan jäsenyystasosi hyväksi. Suurin osa Scandicin nettisivulla ja hotellissa suoraan tehdyistä varauksista sekä varaus- ja asiakaspalvelumme tai yritysten itsevaraustyökaluilla tehdyistä varauksista ovat pisteisiin oikeuttavia. On kuitenkin olemassa muutamia poikkeuksia koskien ilmaisia yöpymisiä, palkintoöitä tai muita sopimushintoja. Kolmannen osapuolen nettisivujen (esim. Hotels.com, Expedia, Booking.com) kautta tehdyt varaukset, ryhmävaraukset tai matkanjärjestäjien varaamat yöt eivät kuulu pisteisiin oikeuttaviin öihin.

Miten voin käyttää pisteitäni uudessa kanta-asiakasohjelmassa?

Voit käyttää pisteitä kuten ennenkin. Lisäksi on olemassa uusia käyttötapoja, kuten hotellin lisäpalvelut, uudet yhteistyökumppanit jne.

Mistä näen pistesaldoni?

Omilta sivuiltasi näet, kuinka paljon pisteitä olet ansainnut. Omilta sivuiltasi näet myös jäsentasosi, kuinka monta pistettä/yötä tarvitset seuraavalle tasolle siirtymiseen sekä tulevat hotelliyöpymiset.

Miten pitkään pisteeni ovat voimassa ennen kuin ne vanhenevat?

Seuraavalle jäsentasolle siirtymiseen tarvittavat pisteet ovat voimassa 12 kuukautta, jonka jälkeen ne lisätään jäsenen käytettävien pisteiden tilille. Nämä käytettävät pisteet ovat voimassa vielä 24 kuukautta. Pisteet ja bonuspisteet ovat voimassa 36 kuukautta niiden ansaitsemiskuukaudesta alkaen. Pisteitä voi käyttää 36 kuukautta ennen niiden vanhenemista. Ennen 23.1.2018 ansaitut pisteet ovat voimassa 36 kuukautta, 31.12. lähtien siitä vuodesta jolloin olet ne ansainnut. Näet Omilta sivuiltasi, milloin pisteesi vanhenevat.

Olen yöpynyt hotellissanne, mutta en näe ansaitsemiani pisteitä. Mistä tämä johtuu?

Voi kestää 10 päivää ennen kuin pisteet näkyvät Omilla sivuillasi. Jos et näe pisteitäsi vielä 10 päivän kuluttua, voit rekisteröidä puuttuvat pisteesi.

Jäsenedut

Miten palkintoyöt toimivat?

Palkintoyö on hotelliyöpyminen, jonka voit varata jäsenenä ansaitsemillasi pisteillä. Voit varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen. Erona on nyt se, että hyödyt laajemmasta varausmahdollisuudesta korkeammalle jäsentasolle siirtyessäsi ja että voit varata palkintoyön osamaksulla käyttäen sekä pisteitä että rahaa. Palkintoyö ei oikeuta pisteisiin, ja voit varata sen vain standard-huoneeseen.

Miten tilaan palkintoyölahjakortin?

Valitettavasti et voi enää tilata palkintoyölahjakortteja. Muistathan, että voit kuitenkin varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen.

Miten ravintolakuponki toimii?

Level 2-, Level 3-, Top Level- ja Red Level -tason jäsenenä saat ravintolakupongin jokaista pisteisiin oikeuttavaa yöpymistäsi kohden. Voit käyttää kupongin ruokailuun ravintolassamme tai ostaa sillä ruokaa Shopista yöpymisesi aikana. Ravintolakupongilla voi ostaa ruokaa ja juomia ravintolasta, baarista, Shopista ja minibaarista (ei vahvaa alkoholia, makeisia, pähkinöitä tai sipsejä) yöpymisen aikana.

Miten ansaitsen pisteitä Scandic Friends -yhteistyökumppaneiden parissa?

Oma jäsenyys

Millä jäsentasolla olen?

Näet jäsentasosi kirjautumalla sisään Omille sivuillesi.

Milloin saavutan seuraavan tason?

Näet, kuinka monta pistettä tai yötä sinulta puuttuu päästäksesi seuraavalle tasolle kirjautumalla sisään Omille sivuillesi.

Olen hukannut jäsenkorttini. Miten saan uuden?

Kortti on digitaalinen, ja voit ladata sen helposti puhelimeesi. Löydät sen Omilta sivuiltasi tai voit ladata sen älypuhelimeesi Scandic Friends -sähköpostiviestin sisältämästä linkistä. Voit myös halutessasi tilata perinteisen kortin.

Olen unohtanut salasanani. Miten kirjaudun?

En saa sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mistä tämä johtuu?

Ota yhteyttä jäsenpalveluumme, niin autamme sinua.

En halua saada sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mitä minun tulisi tehdä?

Voit aina perua markkinointiviestinnän tilauksesi. Klikkaa vain ”Peruuta uutiskirje ja tarjoukset” saamastasi sähköpostiviestistämme. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaathan, että jos perut markkinointiviestinnän, et saa tietoa jäsenyydestäsi, pistesaldostasi, kampanjoistamme tai tarjouksistamme. Saat kuitenkin edelleen tietoa varaukseesi liittyen.

Miten voin ottaa yhteyttä Scandic Friendsiin?

Saat eniten tietoa Scandic Friends -ohjelmasta nettisivultamme. Esimerkiksi kuinka tilata uusi kortti, asettaa uusi salasana, rekisteröidä puuttuvia pisteitä, varata palkintoöitä ja paljon muuta. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, voit aina ottaa meihin yhteyttä. Ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen memberfi@scandichotels.com tai puhelimitse numeroon 0200 81800 (0,42 €/min + pvm/mpm).