Kysymyksiä ja vastauksia Scandic Friends -jäsenille

Pikalinkit

Pisteet

Minulta puuttuu pisteitä. Mitä minun tulisi tehdä?

Jos sinulta puuttuu pisteitä, otathan yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaathan, että pisteiden näkymiseen voi mennä 10 päivää.

Miten ansaitsen pisteitä?

On olemassa kahdenlaisia pisteitä: pisteitä ja bonuspisteitä. Voit ansaita pisteitä monella eri tavalla, kuten varaamalla pisteisiin oikeuttavan yön, tekemällä huonevarauksen nettisivuillamme tai syömällä ravintolastamme yöpymisen aikana (jos maksat huoneen laskulla).

Mitä tapahtuu pisteille, jotka olen ansainnut ennen uuden ohjelman käyttöönottoa?


Pisteesi siirtyvät uuteen ohjelmaan sinun mukanasi. Ennen uuden ohjelman käyttöönottoa ansaitsemasi pisteet toimivat entiseen tapaan. Voit siis käyttää pisteitäsi, ja ne näkyvät kokonaispisteissäsi. Näiden pisteiden avulla et kuitenkaan pääse nousemaan seuraavalle tasolle.

Miten voin käyttää pisteitäni uudessa kanta-asiakasohjelmassa?

Voit käyttää pisteitä kuten ennenkin. Lisäksi on olemassa uusia käyttötapoja, kuten lisäpalveluihin, uusiin yhteistyökumppaneihin jne.

Mistä näen pistesaldoni?

Omalta sivultasi näet, kuinka paljon pisteitä olet ansainnut. Omalta sivultasi näet myös jäsentasosi, kuinka monta pistettä/yötä tarvitset seuraavalle tasolle siirtymiseen sekä tulevat hotelliyöpymiset.

Miten pitkään pisteeni ovat voimassa ennen kuin ne vanhenevat?

Seuraavalle jäsentasolle siirtymiseen tarvittavat pisteet ovat voimassa 12 kuukautta, jonka jälkeen ne lisätään jäsenen käytettävien pisteiden tilille. Nämä käytettävät pisteet ovat voimassa vielä 24 kuukautta. Pisteet ja bonuspisteet ovat voimassa 36 kuukautta niiden ansaitsemiskuukaudesta alkaen. Pisteitä voi käyttää 36 kuukautta ennen niiden vanhenemista. Ennen 23.1.2018 ansaitut pisteet ovat voimassa 36 kuukautta, 31.12. lähtien ansaitut pisteet ovat voimassa vuoden siitä päivästä, kun ne ansaitsit. Näet Omalta sivultasi, milloin pisteesi vanhenevat.

Mikä on pisteisiin oikeuttava yö?

Pisteisiin oikeuttava yö tarkoittaa, että ansaitset varauksesta pisteitä ja että kyseinen yö lasketaan jäsenyystasosi hyväksi. Suurin osa Scandicin nettisivulla ja hotellissa suoraan tehdyistä varauksista sekä varaus- ja asiakaspalvelumme tai yritysten itsevaraustyökaluilla tehdyistä varauksista ovat pisteisiin oikeuttavia. On kuitenkin olemassa muutamia poikkeuksia koskien ilmaisia yöpymisiä, palkintoöitä tai muita sopimushintoja. Kolmannen osapuolen nettisivun (esim. Hotels.com, Expedia, Booking.com) kautta tehdyt varaukset, ryhmävaraukset tai matkanjärjestäjien varaamat yöt eivät kuulu pisteisiin oikeuttaviin öihin.

Olen yöpynyt hotellissanne, mutta en näe ansaitsemiani pisteitä. Mistä tämä johtuu?

Voi kestää 10 päivää ennen kuin pisteet näkyvät Omalla sivullasi. Jos et näe pisteitäsi vielä 10 päivän kuluttua, voit rekisteröidä puuttuvat pisteesi.

Jäsenedut

Miten palkintoyöt toimivat?

Palkintoyö on hotelliyöpyminen, jonka voit varata jäsenenä ansaitsemillasi pisteillä. Voit varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen. Erona on nyt se, että hyödyt laajemmasta varausmahdollisuudesta korkeammalle jäsentasolle siirtyessäsi ja että voit varata palkintoyön osamaksulla käyttäen sekä pisteitä että rahaa. Palkintoyö ei oikeuta pisteisiin, ja voit varata sen vain standard-huoneeseen.

Miten tilaan palkintoyölahjakortin?

Valitettavasti et voi enää tilata palkintoyölahjakortteja. Muistathan, että voit kuitenkin varata palkintoyön yhden vuoden etukäteen.

Miten ravintolakuponki toimii?

Level 2-, Level 3-, Top Level- ja Red Level -tason jäsenenä saat ravintolakupongin jokaista pisteisiin oikeuttavaa yöpymistäsi kohden. Voit käyttää kupongin ruokailuun ravintolassamme tai ostaa sillä ruokaa Shopista yöpymisesi aikana. Ravintolakupongilla voi ostaa ruokaa ja juomia ravintolasta, baarista, Shopista ja minibaarista (ei väkeävää alkoholia, makeisia, pähkinöitä tai sipsejä) yöpymisen aikana.

Miten ansaitsen pisteitä Scandic Friends -yhteistyökumppaneiden parissa?

Oma jäsenyys

Millä jäsentasolla olen?

Näet jäsentasosi kirjautumalla sisään Omalle sivullesi.

Milloin saavutan seuraavan tason?

Näet, kuinka monta pistettä tai yötä sinulta puuttuu päästäksesi seuraavalle tasolle kirjautumalla sisään Omalle sivullesi.

Miten pitkään pysyn nykyisellä tasollani?

Pysyt jäsentasollasi 1 vuoden siitä päivästä alkaen, jolloin olet tasolle siirtynyt. Digitaalisesta jäsenkortistasi näet vanhenemispäivän. Löydät kortin Omalta sivultasi tai Scandic Friends -sähköpostiviestistä linkkinä.

Onko mahdollista siirtyä tasolla alaspäin?

Kyllä. Jos et ole yöpynyt tasosi säilyttämiseksi tarvittavaa määrää öitä/pisteitä, siirryt yhden tason alaspäin. Tämä ei koske Level 1 -tasoa. Muistathan, että voit siirtyä kerrallaan vain yhden tason alaspäin 12 kuukauden aikana.

En muista jäsennumeroani.

Löydät jäsennumerosi digitaalisesta jäsenkortistasi sekä saamastasi Scandic Friends -sähköpostiviestistä. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme.

Olen hukannut jäsenkorttini. Miten saan uuden?

Kortti on digitaalinen, ja voit ladata sen helposti puhelimeesi. Löydät sen Omalta sivultasi tai voit ladata sen älypuhelimeesi Scandic Friends -sähköpostiviestin sisältämästä linkistä. Voit myös halutessasi tilata perinteisen kortin.

Olen unohtanut salasanani. Miten kirjaudun?

En saa sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mistä tämä johtuu?

Ota yhteyttä jäsenpalveluumme, niin autamme sinua.

En halua saada sähköpostiviestejä Scandic Friendsiltä. Mitä minun tulisi tehdä?

Voit aina perua markkinointiviestinnän tilauksesi. Klikkaa vain ”Peruuta uutiskirje ja tarjoukset” saamastasi sähköpostiviestistämme. Voit myös ottaa yhteyttä jäsenpalveluumme. Huomaathan, että jos perut markkinointiviestinnän, et saa tietoa jäsenyydestäsi, pistesaldostasi, kampanjoistamme tai tarjouksistamme. Saat kuitenkin edelleen tietoa varaukseesi liittyen.

Miten voin ottaa yhteyttä Scandic Friendsiin?

Saat eniten tietoa Scandic Friends -ohjelmasta nettisivultamme. Esimerkiksi kuinka tilata uusi kortti, asettaa uusi salasana, rekisteröidä puuttuvia pisteitä, varata palkintoöitä ja paljon muuta. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, voit aina ottaa meihin yhteyttä. Ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen memberfi@scandichotels.com tai puhelimitse numeroon 0200 81800 (0,42€/min + pvm/mpm).